Άσκηση για υγεία του εγκεφάλου

Άσκηση για υγεία του εγκεφάλου

 Χτίσουμε μυϊκή μάζα, βελτιώνουμε το καρδιοαναπνευστικό μας σύστημα και το επίπεδο της φυσικής μας κατάστασης. Αυτά είναι τα οφέλη μας μετά από ένα πρόγραμμα τακτικής άσκησης που μας οδηγούν σε καλύτερη ποιότητα ζωής. Κάθε ερευνά στον τομέα της υγείας καταλήγει πως άσκηση και διατροφή αποτελούν  αναπόσπαστες έννοιες έτσι ώστε να έχουμε υγεία.

Μιλώντας για υγεία δεν εννοούμε μόνο την παθολογική μας κατάσταση αλλά και την ψυχολογική μας. Μην ξεχνάμε σε ποια χώρα ζούμε και την ιστορία μας.  Οι πρόγονοι μας λέγανε νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ και υπάρχουν πολλές έρευνες οι οποίες το επιβεβαιώνουν. Η δια βίου άσκηση προσφέρει  πολλαπλά οφέλη στην κορυφή του σώματος μας, στον εγκέφαλο.

Έρευνες συνδέουν πως η δια βίου άσκηση βοηθά στον σχηματισμό ενός  δυνατού εγκεφάλου. Με την έννοια δυνατός εγκέφαλος οι έρευνες καταλήγουν στα παρακάτω οφέλη

  • Καταπολέμηση σε εθισμούς
  • Καταπολέμηση κατάθλιψης
  • Καταπολέμηση στρες
  • Μεγαλύτερη έμπνευση
  • Δημιουργικότητα
  • Αίσθηση ευτυχίας

Ποιο είναι το κλειδί ώστε να χτίσουμε δυνατό εγκέφαλο;

 Η απάντηση έρχεται και πάλι από τους προγόνους μας…πᾶν μέτρον ἄριστον! Μελέτη που πραγματοποιήθηκε στην Αμερική με δείγμα 1,2 εκατομμυρίων ενηλίκων έδειξε πώς άτομα τα οποία επιλέγουν μικρής διάρκειας προπονήσεις (περίπου 50 λεπτών) απολαμβάνουν καλύτερη ψυχική υγεία από εκείνους που ακολουθούν χρονοβόρα προπονητικά μοντέλα. Η έρευνα καταλήγει πως το ιδανικό προπονητικό μοντέλο χρονικά θα πρέπει να είναι από 3 έως και 6 ώρες την εβδομάδα.

Κάθε άσκηση είναι καλή, αλλά ο συνδυασμός είναι η καλύτερη επιλογή!

 Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως ορισμένοι τύποι άσκησης είναι καλύτεροι όταν πρόκειται να προσφέρουν οφέλη ψυχικής υγείας. Ομαδικά προγράμματα είναι μία  επιλογή με κυκλικές προπονήσεις (challenge). H προπόνηση στα βάρη κλειστού τύπου βοηθά σημαντικά , ενώ τελευταίες έρευνες δείχνουν πως η άσκηση που βασίζεται στην γιόγκα θεωρείτε επίσης ένας πολύ καλός τρόπος βελτίωσης της διάθεσης και ειδικότερα στην  καταπολέμησης της κατάθλιψης.

Νευρομυϊκές τοποθετήσεις

 Νευρολόγοι εξηγούν πως ο εγκέφαλος είναι το μοναδικό όργανο που δεν μπορούμε να επιβαρύνουμε υπερβολικά. Από την μία πλευρά εάν κάνουμε το ίδιο πράγμα πιθανότατα να γίνουμε καλοί σε αυτό, αλλά από την άλλη ένας υγιής εγκέφαλος χρειάζεται ποικιλία  για να αναπτυχθεί πραγματικά.

Ανακεφαλαίωση

 Όταν ασκούμαστε το σώμα μας ελευθερώνει πολλά καλά πράγματα συμπεριλαμβανομένου και του εγκεφαλικού νευροτροφικού παράγοντα (BDNF) που είναι καλό για την υγεία των εγκεφαλικών κυττάρων. Η ιδέα είναι ότι όταν ασκούμαστε είναι πολύ πιθανό να προκαλέσουμε τον εγκέφαλο μας να δημιουργήσει νέα εγκεφαλικά κύτταρα . Αυτό υποστηρίζεται από μία τελευταία Γερμανική έρευνα που έδειξε πώς η ποδηλασία κατά την εκμάθηση μίας ξένης γλώσσας βοήθησε τους ανθρώπους να θυμούνται καλύτερα τις νέες λέξεις.

 Αδιαμφησβήτητα καταλήγουμε πως η δια βίου άσκηση βελτιώνει τον εγκέφαλο μας . Μην ξεχνάς πως το σπουδαιότερο αγαθό  στην ζωή μας είναι η υγεία. Αν ψάχνεις ένα μέρος στο οποίο θέλεις να γυμναστείς αποτελεσματικά , ποιοτικά και ταυτόχρονα να ξεφύγεις από την έντονη ρουτίνα της καθημερινότητας σου, τότε το Benefit fitness & health αποτελεί ιδανική επιλογή για εσένα . Η ομάδα μας αποτελείτε από άρτια εκπαιδευμένους επαγγελματίες στον τομέα του Fitness and wellness με συνεχή εκπαίδευση και έντονο ενδιαφέρον για συμμετοχή σε ελληνικά και διεθνή think tanks. Μας αρέσει το χιούμορ και η δράση. Η ζωή και η περιπέτεια. Αγαπάμε τον Αθλητισμό και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας.

Γυμνάζουμε χαμόγελα!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *