Γιορτές – Αλκοόλ – Άσκηση

Γιορτές – Αλκοόλ – Άσκηση

 Τα Χριστούγεννα κατά πολλούς αποτελεί την ομορφότερη περίοδο  του χρόνου. Πάρτι, ονομαστικές γιορτές φίλων, όμορφες στιγμές γεμάτες έντονα συναισθήματα.

 Από την μία πλευρά θετική ενέργεια , χαμόγελα ,φλερτ και από την άλλη ποτά, έντονες  διατροφικές ατασθαλίες και στο τέλος HANGOVER! Όλα αυτά είναι υπέροχα, αλλά αν είστε πρόθυμοι να επιβιώσετε από αυτή την περίοδο χωρίς να επηρεαστεί το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης, το σωματικό σας βάρος και το ποσοστό του σωματικού λίπους θα πρέπει να γνωρίζεται  κατά πόσο τέτοιες στιγμές επηρεάζουν τον οργανισμό μας.

  • Tι συμβαίνει στο σώμα μας όταν καταναλώνουμε αλκοόλ?

Το αλκοόλ είναι στην πραγματικότητα νευρωνικό κατασταλτικό και τοξίνη. Είναι η πιο διαδεδομένη καθώς προσφέρει βραχυπρόθεσμη ευφορία και αίσθηση χαλάρωσης. Αισθάνεσαι καλά. Αρκετές φορές πίνουμε ένα ποτό για να διώξουμε το στρες μετά από μία δύσκολη μέρα στην δουλεία ή για να μετατρέψουμε σε λιγάκι πιο διασκεδαστική μία έξοδο μας κερδίζοντας αυτοπεποίθηση. Παρόλα αυτά θα πρέπει να υπάρχει μέτρο, καθώς  με την υπερβολική κατανάλωση ποτών παρατηρούμε μειωμένη ομιλία, μειωμένη όραση, έντονος θυμός που ενδεχομένως να καταλήγει σε βία. Όπως καταλαβαίνεται η διασκέδαση έχει σταματήσει και η καλύτερη κίνηση είναι να καλέσετε ένα ταξί και να πάτε στο ζεστό σας κρεβατάκι.

 Η επόμενη μέρα θα περιγράφετε από ένα υπέροχο hangover. Ας  μην τα υπέρ αναλύουμε, για να αισθανθούμε καλύτερα θα χρειαστούμε, ύπνο, νερό και χρόνο. Σε καμία περίπτωση η προπόνηση δεν θα είναι καλή ιδέα…
Καθώς το αλκοόλ παρεμποδίζει άμεσα της οδούς σύνθεσης πρωτεϊνών στους μύες  για το σώμα μας και όσον αφορά τις αερόβιες προπονήσεις και πάλι δεν αποτελούν καλή ιδέα γιατί τα αποτελέσματα αφυδάτωσης του αλκοόλ και η ικανότητα του να εξασθενεί την λειτουργία του ύπατος φέρνουν σε κίνδυνο την ικανότητα μας να αναπληρώνουμε τα αποθέματα γλυκογόνου που απαιτούνται για την αερόβια άσκηση.

Επομένως λαμβάνοντας υπόψιν πως το αλκοόλ θα υπάρχει στην ρουτίνα μας κατά την διάρκεια των εορτών θα μπορούσαμε να προγραμματίσουμε τις προπονήσεις μας έτσι ώστε να μην βγούμε ολοκληρωτικά εκτός φόρμας

  • Εκτελούμε την προπόνηση μας πρωινές ώρες με αρκετή διαφορά ωρών από τις κοινωνικές μας υποχρεώσεις!
  • Ακολουθείστε μια προπόνηση μέτριας έντασης και διάρκειας χωρίς υπερβολές και ακρότητες.
  • Μια τέτοιου είδους μικρής διάρκειας αλλαγή μην ξεχνάς πως μπορεί να λειτουργεί ευεργετικά  για τον οργανισμό σου.
  • Θυμηθείτε πως κάθε σωματική δραστηριότητα είναι πολύτιμη, επομένως δώστε προτεραιότητα σε μία βόλτα με έναν φίλο ή παίζοντας παιχνίδια τα οποία να έχουν σωματική ενεργοποίηση.

 Ρίξε λιγάκι τον εγωισμό σου στην επιλογή της έντασης και διάρκειας των προπονήσεων και  απόλαυσε την περίοδο των εορτών ,ζήσε κάθε στιγμή σαν  να είναι μοναδική!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *