Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΥΠΝΟΥ

Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΥΠΝΟΥ

Η έλλειψη ύπνου – η διάρκεια και η ποιότητα του, έχει συνδεθεί άμεσα με αρκετά σοβαρά προβλήματα υγείας. Παρόλα αυτά υπάρχουν απλά βήματα που μπορούν να μας βοηθήσουν ώστε να βελτιώσουμε αισθητά τον ύπνο μας.

 Νοιώθω λιγάκι περίεργα γράφοντας αυτό το άρθρο  καθώς κοιμήθηκα μόνο για 6 ώρες το βράδυ και γνωρίζω πως είναι λιγότερο από το προβλεπόμενο.

Αλλά πραγματικά έχει σημασία πόσες ώρες κοιμόμαστε?

Έρευνες δείχνουν πως η σημασία του ύπνου μας είναι πάρα πολύ μεγάλη.Ο ανεπαρκής ύπνος έχει συνδεθεί με πλήθος προβλημάτων υγείας, όπως η παχυσαρκία, καρδιαγγειακές παθήσεις και κατάθλιψη. Επίσης νέες έρευνες τονίζουν πως η παρατεταμένη στέρηση ύπνου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης Alzheimer μετέπειτα στην ζωή μας.

Επομένως θα πρέπει να πάρουμε τον ύπνο στα σοβαρά.

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας να έχουμε ποιοτικό ύπνο?

  • Κόψτε την καφεΐνη. Προσπαθήστε να μείνετε μακριά από την καφεΐνη κοντά στην ώρα για ύπνο, η καφεΐνη που ενδεχομένως καταναλώνεται στις 19:00 είναι ακόμη στο σώμα σας έως και τις 23:00!
  • Περιορίστε το αλκοόλ. Ενώ ένα ποτήρι κρασί θα μπορούσε να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε, εάν το παρακάνετε η ποιότητα του ύπνου σας δεν θα είναι καλή.
  • Δημιουργείστε μία  χαλαρή ρουτίνα 30- 45 λεπτά πριν να ξαπλώσετε.
  • Κάντε μία προπόνηση μέσα στην διάρκεια της μέρας, καθώς η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στα προβλήματα όπως το άγχος και κατ΄επέκταση η κατάθλιψη που επηρεάζουν τον ύπνο μας.
  • Απενεργοποιήστε το smartphone  σας, καθώς το φως της συσκευής επιβραδύνει την παραγωγή μελατονίνης, της ορμόνης δηλαδή που μας βοηθά να κοιμηθούμε.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Θα πρέπει όλοι μας να δίνουμε έμφαση στην ποιότητα του ύπνου, όχι μόνο για να νοιώθουμε γεμάτοι με ενέργεια για την επόμενη μέρα αλλά για να προστατεύουμε την υγεία του εγκεφάλου μας μελλοντικά.  


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *