ΚΑΥΣΗ ΘΕΡΜΙΔΩΝ

ΚΑΥΣΗ ΘΕΡΜΙΔΩΝ

Στην εποχή που ζούμε είναι κοινά αποδεκτό πως τεχνολογία και εκγύμναση βαδίζουν σταθερά χέρι, χέρι. Με την χρήση ενός απλού παλμογράφου μπορούμε να γνωρίζουμε στιγμιαία δεδομένα προπόνησης όπως καρδιακή συχνότητα, ζώνες έντασης, αριθμός κατανάλωσης θερμίδων κ.α.

Με δεδομένο το ότι όταν θέλουμε να μειώσουμε το σωματικό μας βάρος  η θερμιδική μας πρόσληψη θα πρέπει να είναι μικρότερη σε σχέση με την θερμιδική μας κατανάλωση, αρκετές φορές αναρωτιόμαστε:

Προπονήθηκα αρκετά ώστε να απολαύσω μια υπέροχη μακαρονάδα και ένα ποτήρι κρασί;

Ενώ η εξισορρόπηση των θερμίδων αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην διατήρηση ενός υγιούς ποσοστού βάρους, δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας.

Τελευταίες έρευνες δείχνουν πως ορισμένοι τύποι άσκησης μπορεί να προκαλέσουν πολύ μεγαλύτερη καύση λίπους καθώς και άλλες θετικές προσαρμογές στο σώμα μας.  Επομένως ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε λιγάκι τον τρόπο που σκεφτόμαστε τις θερμίδες, καθώς διαφορετικές προπονήσεις έχουν διαφορετικές προσαρμογές στις φυσιολογικές και ορμονικές αλλαγές που εξελίσσονται στο σώμα μας, ακόμη και αν καταναλώνουμε ίδιο αριθμό θερμίδων.

Η έρευνα εστιάζεται στον εντοπισμό  αιτιών  όσον αφορά τις μειώσεις σωματικού λίπους που προκύπτουν με δύο διαφορετικά προπονητικά μοντέλα. Συγκεκριμένα συγκρίνεται η προπόνηση με αντιστάσεις με χαρακτήρα αντοχή στην δύναμη (Challenge-Bodypump-Grit strength-ελεύθερα βάρη), με την προπόνηση με έντονες καρδιαγγειακές ασκήσεις (Αερόβιο με εναλλαγές στην ταχύτητα του διαδρόμου ή ποδηλασία με ίδιες εναλλαγές).

 (HGH) Human Growth Hormone

Η  ανθρώπινη αυξητική ορμόνη συμβάλει ενεργά στην οξείδωση  λίπους και ταυτόχρονα δημιουργεί άπαχο μυϊκό ιστό. Όσο περισσότερη μυϊκή μάζα χτίζουμε τόσο περισσότερες θερμίδες θα καίει το σώμα μας μακροπρόθεσμα.

Αναλύοντας τα επίπεδα αυξητικής ορμόνης (HGH) σε άτομα μετά από την ολοκλήρωση προπόνησης αντοχής στην δύναμη με αντιστάσεις, αλλά  και με έντονες καρδιαγγειακές ασκήσεις, αποδείχθηκε πως η HGH ήταν 56% υψηλότερη μετά την προπόνηση  με αντιστάσεις.

IL-6  : Μεταβαλλόμενη σύνθεση σώματος

Η ιντερλευκίνη 6 είναι μία χημική ουσία η οποία απελευθερώνεται από τους μύες μας όταν γυμναζόμαστε. Η  IL-6 διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην φλεγμονώδη απόκριση του σώματος στην άσκηση και είναι γνωστό πως προκαλεί οξείδωση στο λίπος, σημαντικός παράγοντας στις αλλαγές της σωματικής σύστασης που σχετίζονται με την άσκηση.

 Η IL-6 ήταν στατιστικά υψηλότερη κατά 3% στο πρόγραμμα αντοχής στην δύναμη με αντιστάσεις σε σχέση με την προπόνηση με έντονες καρδιαγγειακές ασκήσεις.

Λακτόζη αίματος

Τέλος η μελέτη εξέτασε το γαλακτικό στο αίμα. Τα επίπεδα γαλακτικού οξέος αναπτύσσονται όταν οι μύες μας εργάζονται σκληρά και αυτό προκαλεί την αντίδραση της αυξητικής ορμόνης. Στην πραγματικότητα, η έρευνα δείχνει ότι η άσκηση σε ένταση πάνω από το κατώτατο όριο γαλακτικού οξέος, και για τουλάχιστον 10 λεπτά μέσα σε μία προπόνηση, είναι το μεγαλύτερο ερέθισμα που υπάρχει στην έκκριση αυξητικής ορμόνης.

Το Lactate ήταν 81% υψηλότερο μετά  από το πρόγραμμα αντοχής στην δύναμη με αντιστάσεις σε σχέση με την προπόνηση με έντονες καρδιαγγειακές ασκήσεις.

Εστίαση στα μακροπρόθεσμα οφέλη

Επομένως το σώμα μας έχει πολύ μεγαλύτερο μακροπρόθεσμο όφελος με ορισμένους τρόπους προπόνησης, ανεξάρτητα εάν οι καύσεις θερμίδων κατά την ολοκλήρωση της προπόνησης δείχνουν κοινό αποτέλεσμα θερμίδων στην συσκευή παρακολούθησής μας.

Όταν γυμναζόμαστε θέλουμε να κάνουμε συνεχείς αλλαγές στο σώμα μας, είναι αυτό το οποίο παρατηρώντας το μας δίνει ώθηση και αντιλαμβανόμαστε πως οι κόποι μας αμείβονται.

Έτσι, όταν αναρωτιέστε τι προπόνηση πρέπει να κάνω θυμηθείτε: δεν πρόκειται ΜΟΝΟ για τις θερμίδες που καίγονται κατά την διάρκεια της προπόνησης. Είναι σημαντικό να λαμβάνουμε υπόψιν μας τα μακροπρόθεσμα οφέλη για την υγεία μας.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *